Mama & Baby Fit (training is indoor)


 

“Waar haal ik de tijd vandaan om te sporten”               “Ik wil mijn baby niet alleen laten”

“We hebben al zo weinig tijd samen, het sporten is dan minder belangrijk dan ons samen zijn”

 

Allemaal goede argumenten!

 

Maar als je dan toch wat wil doen aan je herstel, je weer gezond en fit wilt voelen,

dan kun je bij ons mét je baby of kindje komen. Met je baby kan je vanaf 5-6 weken komen trainen.

 

SPORTEN MET EEN OUDER KINDJE... KLIK HIER

 

De Mama&Baby training is ontwikkeld in samenwerking met kinderfysiotherapeuten, draagconsulenten

en ZwangerFit-Fysio’s. Ná een literatuurstudie over dragen / hechting en sporten na bevalling.

De les wordt gegeven door Ushi, ZwangerFit-fysio én fysiotherapeutisch draagconsulente.

Het comfort en de goede houding van jou als mama (of papa!) wordt goed in de gaten gehouden en

daarnaast ook de ondersteuning en positie van je baby.

 

 

Wat zijn de voordelen van het sporten met je baby?

 

  • Beweging en muziek zorgen voor ontspanning van de moeder.
  • Ontspanning geef je door aan je kindje. (de cursus is ook zeker geschikt voor huilbaby’s)
  • Even tijd voor jezelf, maar ook samen met je kindje.
  • Positieve effecten voor de band tussen moeder & kind door het dichtbij dragen van je kindje.
  • Informatie uitwisselen over moeder zijn / kindjes / (motorische) ontwikkeling

Tekst gaat verder onder plaatje

11822282 886253958120104 254462388772561242 n

 

Veiligheid voor moeder en kind:   

 

Heb je al ZwangerFit bij ons gevolgd, dan kun je gewoon instromen in de MamaFit les en vandaar uit

in de Mama&Baby les. Er zal wel een ‘intakeformulier na de bevalling'  ingevuld moeten worden.

 

Ben je nog niet bekend met onze lessen?

Voordat je met de lessen start vul je een intakeformulier in en zal er een MamaFit consult plaatsvinden.

Dit MamaFit consult is gratis bij afname van een 10-20 rittenkaart.

Na het MamaFit consult wil ik je graag eerst 2x in een MamaFit les (zonder baby) zien.

Hierdoor kan ik je goed begeleiden en ken je mijn werkwijze al een beetje. De eerste les is vrijblijvend.

 

 

Hoe ziet de training eruit?

 

Voorafgaand aan de training is er de tijd om de kindjes te buidelen (in een draagzak op de buik te doen)

en te zorgen dat iedereen comfortabel is. Na de training is er de tijd om de kindjes te voeden / verschonen,

zodat iedereen fris en ontspannen de ruimte weer kan verlaten. De training zelf zal ongeveer 60 min. duren. 

In deze cursus leer je te bewegen met je kindje, hoe je deze comfortabel en veilig kunt meenemen/dragen en

hoe je ondertussen alvast zelf wat kunt opbouwen aan kracht en herstel.

 

  • Low impact aerobics / yoga in beweging met je kindje in de drager
  • Krachttraining op muziek met je kindje in de drager
  • Grond-oefeningen tbv lenigheid en kracht voor moeder en 

      speeloefeningen voor de motorische ontwikkeling van je kindje (mits je kindje dit toelaat).       

      Vooral ook knuffeltijd!

 

 

Praktische informatie

 

Zorg er voor dat de kindjes tijdens de training niet te dik zijn aangekleed. Als je gaat sporten krijg je het warm.

Met een kindje op de buik krijg je het nog warmer. Deze warmte geef je ook weer door aan je kindje en hij of zij

zit in een drager of doek en heeft daarmee nog een extra laag kleding aan. Ook is het belangrijk dat de mama’s

sportieve en luchtige kleding dragen. Kindjes reageren vaak fijn op huid-op-huid. Dat betekent in deze les jouw

kindje zijn of haar hoofdje tegen jouw borstbeen kan leggen, een hemd is dan vaak fijner dan een T-shirt.

 

Denk aan:

  • een vestje voor jou en je kindje voor grondoefeningen.
  • een grote badhanddoek
  • ‘Binnen’schoenen of blote voeten
  • een flesje water voor jezelf
  • voeding voor je kindje voor het geval dat hij/zij honger krijgt.
  • probeer niet te voeden vlak voor de training.

 

In de lessen wordt gebruik gemaakt van een ergonomische drager (de 'Emeibaby'), deze zijn vrij te gebruiken

in de lessen. Mocht je al in het bezit zijn van een draagdoek (geweven) dan zal er tijdens het intakegesprek gekeken

worden of deze geschikt is om tijdens de lessen te gebruiken. Rekbare draagdoeken zullen door ons niet worden

toegestaan omdat wij dan geen garantie kunnen geven voor de veiligheid van het kind.

 

We starten met een MamaFit consult. 

Dit is een gespecialiseerd fysiotherapeutisch consult. 

Het MamaFit - consult is gratis bij de afname van  een 10 of 20 strippenkaart.

KOOP STRIPPENKAART

 

 

 

  

 

     

Indien je na een proefles besluit niet verder te gaan,

wordt het MamaFit - consult in rekening gebracht

 BOEK MamaFit

PROEFLES

 

 

 

AANVRAAG

MAMAFIT - CONSULT

 

Lees meer  over Trainingstijden en locaties

Lees meer over Tarieven en vergoeding door je zorgverzekeraar

 

 

ZOEK JE EEN LES OM TE SPORTEN MET JE GROTERE  KINDJE, KLIK DAN HIER

 

 
Door deel te nemen aan de trainingen van Mama in jouw Kracht / Fysiodans verklaar je je akkoord met de Algemene Voorwaarden
 
 
 

 

Proeflessen 

Proeflessen zijn niet mogelijk in de Mama&Baby lessen, wel in de MamaFit (zonder baby) les,

maar alleen na het invullen van een intakeformulier.  Indien je klachten hebt vragen we om 

 CONTACT

op te nemen voor een kort telefonisch intakegesprek. 

  

PicMonkey Collage4