DRAAGFIT

FIT & RELAXED met je baby

“Waar haal ik de tijd vandaan om te sporten”              

“Ik wil mijn baby niet alleen laten”

“We hebben al zo weinig tijd samen, het sporten is dan minder belangrijk dan ons samen zijn”

Allemaal goede argumenten!

Maar als je dan toch wat wil doen aan je herstel, je weer gezond en fit wilt voelen,dan kun je bij ons mét je baby of kindje komen. Met je baby kan je vanaf 5-6 weken komen trainen.

Wat zijn de voordelen van het sporten met je baby?

  • Beweging en muziek zorgen voor ontspanning van de moeder.
  • Ontspanning geef je door aan je kindje. (de cursus is ook zeker geschikt voor huilbaby’s)
  • Even tijd voor jezelf, maar ook samen met je kindje.
  • Positieve effecten voor de band tussen moeder & kind door het dichtbij dragen van je kindje.
  • Informatie uitwisselen over moeder zijn / kindjes / (motorische) ontwikkeling

Hoe ziet de training eruit?

Voorafgaand aan de training is er de tijd om de kindjes te buidelen (in een draagzak op de buik te doen) en te zorgen dat iedereen comfortabel is. Na de training is er de tijd om de kindjes te voeden / verschonen, zodat iedereen fris en ontspannen de ruimte weer kan verlaten. De training zelf zal ongeveer 60 min. duren. 

In deze cursus leer je te bewegen met je kindje, hoe je deze comfortabel en veilig kunt meenemen/dragen en hoe je ondertussen alvast zelf wat kunt opbouwen aan kracht en herstel.

  • Low impact aerobics / yoga in beweging met je kindje in de drager
  • Krachttraining op muziek met je kindje in de drager
  • Grond-oefeningen tbv lenigheid en kracht voor moeder en speeloefeningen voor de motorische ontwikkeling van je kindje (mits je kindje dit toelaat). Vooral ook knuffeltijd!

Praktische informatie

Zorg er voor dat de kindjes tijdens de training niet te dik zijn aangekleed. Als je gaat sporten krijg je het warm. Met een kindje op de buik krijg je het nog warmer. Deze warmte geef je ook weer door aan je kindje en hij of zij zit in een drager of doek en heeft daarmee nog een extra laag kleding aan. Ook is het belangrijk dat de mama’s sportieve en luchtige kleding dragen. Kindjes reageren vaak fijn op huid-op-huid. Dat betekent in deze les jouw kindje zijn of haar hoofdje tegen jouw borstbeen kan leggen, een hemd is dan vaak fijner dan een T-shirt.

Denk aan:

  • een vestje voor jou en je kindje voor grondoefeningen.
  • een grote badhanddoek
  • ‘Binnen’schoenen of blote voeten
  • een flesje water voor jezelf
  • voeding voor je kindje voor het geval dat hij/zij honger krijgt.
    probeer niet te voeden vlak voor de training.